A sheadióolaj (sheavaj) tápanyagtartalma

A seavajat idehaza főleg a bőrregeneráló tulajdonságai miatt használják, holott származási helyén, Afrikában a konyhai alapanyagok közé is bekerül. Vegán étkezés során kiváló helyettesítője a vajnak, tele van ásványi anyagokkal, antioxidánsokkal, zsírsavakkal. A, E és F vitamint is tartalmaz. A sheadióolaj (sheavaj) tápanyagtartalma Tápanyag összetevő mennyiség 100 grammban Energia 884… Megnézem a részleteket

A szerecsendióolaj tápanyagtartalma

A szerecsendió a mediterrán konyha egyik idehaza is ismert összetevője. Többnyire más fűszerekkel együtt használjuk, a kemény termést frissen reszelve, vagy előre leőrölt formában. A szerecsendió-olaj valójában nem is élelmiszer, hanem illóolaj, melynek nagyon erős fájdalom csillapító és idegnyugtató hatása van, melyet fűszerként használva is kifejt. Éppen ezért fűszerként való… Megnézem a részleteket

A szezámmagolaj tápanyagtartalma

A szezámmagolaj a távol-keleti konyha egyik alkotóeleme, ott több ezer éve használt alapanyag. A reformkonyha elterjedésével a főzés és a saláták készítésében is megtalálható, mint alapanyag. Belsőleg használva, a magas omega-6 és omega-9 zsírsav tartalma miatt gyulladáscsökkentő és rákmegelőző hatású. Külsőleg pedig a jó felszívódó képessége miatt krémek alapjául vagy… Megnézem a részleteket

A szardínia (sprotni) olaj tápanyagtartalma

A szardinia (oroszul sprotni) idehaza az egyik legtöbbet fogyasztott tengeri hal. Talán csak hekk az, ami megközelíti a népszerűségét. Hideg tengeri halfajról lévén szó, olaja gazdag többszörösen telítetlen zsírsavakban, viszont akinek magas a koleszterin szintje, vegye figyelembe, hogy a szardinia olaja koleszterinben is gazdag. Jót tesz az esetlegesen felborult nemi… Megnézem a részleteket

A repceolaj tápanyagtartalma

Alapvetően a repceolajnak két felhasználási területe van. Egyrészt motor hajtóanyagként hasznosítják, másrészt a reformkonyhában a napraforgó olaj egyik nagyszerű helyettesítője, mert az omega-3 zsírsav összetétele sokkal jobban megfelel az emberi szervezet számára. A világ több részén az alacsony savtartalmú, finomított változatát Canola olajként forgalmazzák, A repce évezredek óta ismert olajos növény,… Megnézem a részleteket

A rizsolaj tápanyagtartalma

Ugyan rízsmagolajat étkezési célra nagyon ritkán hasznosítjuk, viszont fontos a kozmetikai felhasználása. Előállítása a rizsszemek héjából történik, sajtolással. A halványsárga, enyhe növényi illatú olaj olyan, a bőrápolás számára fontos anyagokat tartalmaz, mint a fitoszterolok, oryzanol és ferulsav. Antioxidáns, regeneráló hatással rendelkezik, kiemelten jó hatással van az elöregedett, rugalmasságát és víztartalmát… Megnézem a részleteket

A pulykazsír tápanyagtartalma

Ugyan Magyarországon a pulykazsírt önmagában nem igazán hasznosítjuk, viszont a pulykából készült ételeinkben előfordul. Íze semleges, többszörös zsírsavakban gazdag, s némi vitamint és szelént is tartalmaz. A zsíros jellege miatt jól gátolja a vele együtt elfogyasztott ételek szénhidrát felszívódást, ezért az ételek glikémiás indexét csökkenti. A pulykazsír tápanyagtartalma Tápanyag összetevő… Megnézem a részleteket

A pálmaolaj (kókuszolaj) tápanyagtartalma

A kókuszolaj vagy pálmaolaj (kókuszzsír) a modern élelmiszeripar egyik legkedveltebb zsiradéka. A 24 fok körüli dermedéspontja és a könnyebb emészthetősége miatt használják a sertészsír kiváltására. A pálmaolajat vagy kókuszolajat nem szabad összekeverni a pálmamag olajjal, melyet a kókuszmag terméséből állítanak elő, s nem a húsos részéből. A pálmaolaj tápanyagtartalma Viszonylag… Megnézem a részleteket

A pálmamagolaj tápanyagtartalma

A kókuszpálmából két eltérő tulajdonságú olaj állítható elő. Az egyik a gyümölcs húsosabb részéből nyerhető ki sajtolással vagy főzéssel. Ennek a résznek a  szárított és aprított változatát ismerjük idehaza kókuszreszelékként. S a belőle kinyerhető olaj a pálmaolaj vagy pálmazsír, mely a modern élelmiszeriparban manapság sokat használnak más zsiradékok helyettesítésére (mert… Megnézem a részleteket

Az olívaolaj tápanyagtartalma

A napraforgóolaj után az olívaolaj a második leggyakrabban használt növényi zsiradék mind idehaza, mind külföldön. Salátákhoz, főzéshez, sütéshez is kiváló, és nagyon jól bírja a hevítést is. Az egyetlen dolog, amire érdemes odafigyelni, az az olívaolaj minősége, pontosabban az előállítási módja, mert csak a hidegen sajtolt, első préselésből származó extraszűz… Megnézem a részleteket